Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

3 Mart 2008 Pazartesi

2008 SERÜVENİ BAŞLADI

Bugün tohumlar elime geçtiği gibi çimlenmeleri için toprakla buluştular. B:40 E:20 Y:15 cm olan dikdörtgen saksıda görünenler. Saksıyı tamamen saracak ve ağız kısmı sıkıca kapalı bir poşetin içine yerleştirerek ufak çaplı seramızıda hizmete soktuk. Bundan sonra yapılacak tek şey sabırsızlıkla başlarını dışarı uzatacakları o muhteşem anı beklemek. Tabii birde gittikçe merak duygusu kabaran kızımdan korumak var.

Bu arada arkadaşta geçen seneden kalan http://pdabketenci.blogspot.com/2007/06/komumun-pembesi.html pembe tohumlarından almıştım (geçen yıl seradan aldıkları fidenin meyvasından alındıkları için güvenilir değiller) yaklaşık on gün peçete arasında suda bekledikten sonra bile bir kıpırtı oluşmadığı için ümidimi bir hayli kaybetmiştim onlardan yinede bir ihtimal deyip dört gün önce toprağa ekmiştim onlarda küçük bir seradalar ve bugün ilk meraklı pembemsi (onlara pembe diyemiyorum)utangaç bir edala başını gösterdi.

Umarım bizim pembeler fazla bekletmezler bu defa ; geçen sene ilk pembeciği görene kadar sanki bir yıl geçmişti aradan, toprağı eşeleyip ne halde olduklarına
bakmamak için kendimi zor tutmuştum.



















Evet dostlar 2008 serüveni başladı herkese hayırlı olsun. Umarım her üyemiz mutlu sonla noktalar bu seneyi

0 yorum: