Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

30 Haziran 2007 Cumartesi

KOMŞUMUN PEMBESİ



Daha öncede bahsettiğim gibi komşularımında birer bahçeleri var ve domates, biber, salatalık gibi sebze yetiştiriyorlar. Akşamları işte olduğum günler bahçe konusunda yardımlarını esirgemeyen karşı komşum Tuncer Beyin zamanında Bandırma Erdek arasında bir seradan aldığı pembeleri (2 adet) bir hayli büyüdü bu sabah bahçesini incelerken pembelerin alt kısımlarında irice sayılabilecek bir meyvanın artık pembeleşmeye başladığını farkettik.

Bu arada benim pembelerde büyümeye devam ediyor hatta bir tanesi o minnacık boyundan utanmadan çiçek bile verdi. Böyle küçük bünyesiyle büyütebilirmi bilmiyorum ama yapacak birşeyde yok bekleyip göreceğiz. Havaların çokcak gitmesi sulamanın ardından ertesi gün toprağın çatlamasına sebeb oluyor bu hafta saat 16-24 arasında çalıştığım için sulamayı kendim yapamıyorum ama en azından sabahları çatlakların zararlarını gidermek için (çatlaklardan giren hava ile temas eden kökler ölüyor) çapalama işini kendim yapabiliyorum.

0 yorum: