Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

29 Kasım 2007 Perşembe

DİKKATSİZLİK VE KÖTÜ SON


3 ayı geçkin bir süredir bloguma ekleme yapmıyorum. 2007 serüvenim boyunca neredeyse herşey güzel geçmişti. Sayın Nalan CANTAV Hanımefendiden aldığım iki pembem bir iki sorunlu meyve harici gayet sağlıklı gelişme gösterdiler. Her iki fideninde ilk meyvelerini gelecek yılın tohumları olarak ayırmış ve resimdede görüldüğü gibi peçete üzerinde kurutmaya başlamıştım. Ne varki iki buçuk ay kadar önce evimi taşımak zorunda kaldım ve o gün eşyaların toplanması ve paketlenmesi sırasında herne olduysa üç peçete halinde pencere kenarında duran tohumlarım (ikisi Nalan Hanım'ın biri Mersinli pembelerdi) sır olup uçtu. Bunu farkettiğimizde taşınalı bir hafta kadar olmuştu bir ihtimal çekmecelerden birinde çıkar umuduyla defalarca tüm çekmeceler gözden geçirildi ama nafile, bir sezon boyu uğraşıp elde ettiğim tohumlarım birkaç saat içinde ellerimin arasından uçup gitmişti. Oysa 2008 için ne kadar umutluydum, bahçeye koyacağım kum gibi yanık koyun gübresini bile ayarlamıştım. Bildiğim kadarıyla Bandırma'da grubumuz üyesi ben dahil iki kiş var ve benim serüvenim ne yazık ki mutlu sonla bitmedi.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu kadar başarılı olmuşsunuz ya ne gam Birol Bey... Tohum için üzülmeyin çözüm buluruz. Tek olumsuzluk o kosulları genlerine kaydetmiş olan kendi tohumlarınızın kaybolması... Olsun seneye insallah...
Avniye Tansug

nalan dedi ki...

Ne mutlu olmuştum sayfayı açıp da yeni yazı eklediğinizi görünce.
Şans işte, ne yapalım. Yeni ev size ve ailenize daha uğurlu gelsin, ben pek inanırım tebdili mekanda ferahlık olduğuna :)
Siz kendinizi o kavruk sıcakta bile ispat ettiniz. Yolda gelirken stresten öleceğini sandığım fideleri gayet sağlıklı yetiştirdiniz. Avniye Hanım'ın da dediği gibi seneye inşallah.
Selamlar