Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

5 Temmuz 2007 Perşembe

BÜYÜYORLAR

Pembelerimin son durumları işte böyle. Sadece tek bir filiz olarak büyüyen bu fidemde kendini göstermiş 7 adet pemdem var. Diğer çiçekleride bir süre sonra meyvaya döner diye umuyorum.

Üst kısımda arkada duran pembedeki lekeler ilk bakışta hastalık gibi görünüyor ama merak etmeyin kesinlikle hastalık değil. Ben farkına varana kadar bağlı olduğu sazın boğum kısmına sürtünmekten bir miktar zedelenmiş hepsi bu. Diğer pembemde hala 2 adet domates var. Çok sayıda çiçek olmasına rağmen başka meyvaya dönen henüz olmadı ama bu olmayacak anlamına gelmez. Her ne kadar koltukları alıyor olsamda o fidede önünü alamadığım filizlenmeler oldu. Koltuktan farklı olarak bunlar genelde çiçek yanından ikiye ayrılan filizler şeklinde oldu. Benim yaşadığım bu durum koltukalmanın ne kadar yararlı olduğunu açıkça ortaya koyuyor.

Tabii bu arada benim miniklerde büyümeyi sürdürüyorlar. O kedinin hışmına uğrayan bir tanesi hariç hepsinde çiçek var. Bence gelişmeleri hayli güzel hem boya gidiyorlar hemde gövdelerini kalınlaştırıyorlar. En büyük nazar sevgiden değermiş, her yanlarına gidişimde Nalan Hanımın da tavsiyesine uyarak ''maşallah'' demeyi eksik etmiyorum. Bu arada benim için üzücü hanım için iyi bir gelişme çarliston diye aldığım biberlerim büyük ihtimalle acılar. Koyu renkli olupta talı olan biberlerde var ama nerde bende o şans.

0 yorum: