Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

7 Temmuz 2007 Cumartesi

ALT YAPRAKLAR

Bugün fidelerde ufak çaplı bir inceleme yaptım ve açık vaziyetteki çiçeklerin pekçoğunun artık minik birer domatese döndüğünü farkettim bu büyük fidelerdeki durum Yanda örneklerinden biri görülen Mersinli küçük fidelerde ise daha önce bahsettiğim çiçekler artık açmaya başladılar. Boğazlama sırasında altta kalıp toprağa temas eden yapraklarıda bugün kesip attım. Sulamaya niyetim vardı fakat durumları pek su ister gibi olmadığından bir iki gün ertelemeye karar verdim. Su işini bugünlük biberlerle sınırlı tuttum. Bu arada biberlerimde buruşmuş birkaç yaprak farkettim birini koparıp bakınca içinde örümcek ağı ve kırmızı örümcekleri buldum. Az olmasına rağmen domatesler içinde tehlike arzettiğinden yan tarafta bağlantısınıda verdiğim Ağaçlar Net Sitesindeki Ev Yapımı Doğal İlaçlara baktım kırmızı örümcek için kükürt öneriyor işyerinde üzümler için aldığımız bir miktar olacaktı hala duruyorsa yarın uygulayacağım.

0 yorum: