Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

1 Temmuz 2007 Pazar

ÇALIŞMAYA DEVAM

Akşam saatlerinde işte olduğum için sulama haricinde tüm çalışmaları gündüz saatlerinde yapıyorum. Fideler küçük görünselerde hemen hepsi koltuk vermeye başladılar. İki gündür

süren sert rüzgarlar fideleri sallayarak diplerinde bollaşmaya sebeb oluyordu, elimdeki 3 adet sazı ortadan keserek boyca daha gelişmiş 6 fideyi koruma altına aldım. Ortada boş gibi duran yerdede fide var hani şu kedinin hışmına uğrayan tekrar filiz veriyor biraz daha büyüyünce görünmeye başlar oda. Birkaç saz daha bulmam gerekiyor diğerleri için. Bu arada karık işide bitti ama sulama konusunda şüphelerim var. Daha ılıman olan nisan ve mayıs aylarında çiçekler meyvaya dönene kadar suyu kısıp topraktaki nemi çapalama yaparak sağlıyorduk fakat şu dönemde havalar birhayli ısındı çapalama ne kadar fayda sağlar bilmiyorum. Bunu gruptaki arkadaşlara sormam ve fikirlerini almam gerekecek. Benim düşüncem her akşamüstü kontrol edip boyunlarını büktüklerini görene kadar sulamadan kaçınmak. Akşamüstünden kastım saat 18:30 sularında çünkü aşırı sıcak kırılmış olsada daha serin çökmemiş olacak böylece bitkin düşen fideye serin havadan faydalanıp olduğundan daha canlı görünme şansı vermeden ''ki bu sıcaklarda suyun birgün bile geç verilmesi genç fideleri aşırı yıpratabilir'' gerçek durumlarını gözlemleyebiliriz.
Büyük fidelerimdeki pembelerim irileşmeye başladılar bazı çiçekler diplerinden kurusada yaklaşık 8 adet kadar irili ufaklı pembem var. Benmi sabırsızım yoksa onlarmı yavaş büyüyorlar bilmiyorum, birgün irileşmeyi bırakıp pembeleştiklerini farketmek nasıl bir mutluluk olacak çok merak ediyorum.

1 yorum:

nalan dedi ki...

Merhabalar,

O fidelerdeki meyvelere maşallah deyin,siz bahçede yetiştirdiğiniz için mahsul bol sayılır. Bizim saksılarda bir tane çiçek görünce biz mal bulmuş mağribi gibi oluyoruz.

Selamlar
Nalan