Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

13 Temmuz 2007 Cuma

KÖTÜ HABERLER VAR





Birkaç gündür uğrayamadığım pembelerim bugün bana kötü bir sürpriz yaptılar. Daha önce hep güzel haberler vermeye alıştığım, Nalan Hanım'dan aldığım pembelerimin üzerindeki ilk çıkan domatesimin (onu tohumluk ayıracaktım) üzerinde çürümeye benzer lekelenme oluşmaya başlamış. Bağlantısını verdiğim GAP sitesinde bu belirtiye en yakın hastalık
''Antroknoz
Olgun meyvelerde hafif batık, sulanmış dairesel lekeler görülür. Yaşlı lekeler 12 mm çapında koyu ve deri gibidir.'' olarak görünüyor. İlk gördüğümde Mildiyö sanmıştım ama yine aynı sitede mildiyönün yapraklarda oluştığu yazıyor. Hastalık ve mücadelesi hakkında biraz araştırma yapıp çare arıyacağım.

Diğer domateslere bulaşma ihtimaline karşı benim için gerçekten zor olsada onu kopartmak zorunda kaldım. Bu hastalık hakkında bilgisi olan arkadaşlar yorumlarını bırakırlarsa çok sevinirim.Yaptığım araştırma sonucu yapraklarda sorun gözükmesede domatesteki bu belirti şu hastalıklara benziyor.

Lekeli Olgunlaşma

Antraknoz

Mildiyö (ama lekelerde ıslaklık yok)

Cladosporium cucumerinum (Uyuz veya Zamk Hastalığı)

Eklenti: birkaç dakika önce yaptığım kontrolde bitki gövde ve yapraklarını kaplamış minik zerrelerden oluşan güneş altında parlayan bir tabaka farkettim el sürünce bulaşıyor ve hafif kararmış bir görüntü meydana geliyor buda onun resmi el sürülen yer işaretli.

0 yorum: