Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

21 Mart 2008 Cuma

BU YIL BAHÇEDE YOK YOK

Salatalık tohumlarımı buldum (15 Adet) Bahçe 4-5 gündür yağan yağmur nedeniyle çamur olduğu için girilmiyor, kurumasını beklemektense elimde fazla olan fide poşetlerine birer tane ektim.Sabahları güneş gören balkonda pencere kenarında asker gibi dizildiler. Biberlerim henüz çimlenmediler hala bekliyorum, gerçi havada bozdu bir hafta daha beklerim herhalde.

Bahçe için bir miktar taze fasulye tohumuda buldum onlarıda bir kıyıya beşerli öbekler halinda ekmeyi planlıyorum.
Çimlendirme işi bayağı hoşuma gitmiş olacak ki elime geçen hemen herşeyi biryerlere ekiyorum; bunlarda fesleğenlerim (aldığım kişi öyle demişti) yeni yeni çıkmaya başladılar. Tabii bunlar bahçeye değil saksısı boş kalan eşe dosta dağıtılacaklar.
Pembelerimde 19 a ulaştılar 3-4 gün sonra onlarında şaşırtmasını yapıp rahat etmelerini sağlıyacağım.
Bahçemde gübreden kaynaklandığını sandığım toplu iğne kalınlığında minik sürüngenler (kurt desem değil,solucan desem değil) baş gösterdiler. Çare olarak 1kg kadar sönmemiş toz kireci ince bir şekilde serpip behçeyi tekrar kazmamı önerdiler. Bu sayede onlardan kurtulduğum gibi toprakta kalsiyum açısından zenginleşirmiş.

0 yorum: