Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

29 Mart 2008 Cumartesi

ŞAŞIRTMA TAMAM

Siyah fide poşetlerine düşündüğüm şaşırtmayı toprak eksikliğinden dolayı 3 gün önce plastik bardaklara yapmak zorunda kaldım çünkü ben toprak almak için bahçemin kurumasını bekledikçe yağmurların arkası kesilmedi. Şaşırtma için geç kalmaktansa bardakları tercih ettim. Biraz kendilerini toparlayınca bardaklardan kalıp halinde çıkarıp poşetlere aktaracağım. Ekim sırasında gözden kaçırdığım yapışık bir çift tohumun ikiside çimlenince toplamda 21 minik fidem oldu, tohumlarım dayanıklılık ve hayata bağlanmadaki kararlılıklarını göstererek eksiksiz çimlendiler. Henüz siyah fide poşetlerine ekme kararını vermeden önce edindiğim 20 plastik bardağın yetmediği diğer fideyi ortadan kestiğim meyvesuyu kutusuna şaşırttım, birtek o fide toprağı bol olduğu için bahçeye geçene kadar bir daha yer değiştirmeyecek. Tabi birde şu alt sol köşedeki bardak var resimde henüz fide görünmüyor fakat neden böyle geç kaldığını anlayamadığım o da aradan geçen 3 günde başını topraktan çıkardı. Fideler boyunlarını pencereye doğru çevirdikleri için hergün bardakları biraz çeviriyorum.

0 yorum: