Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

4 Haziran 2009 Perşembe

CHERRY ÇİÇEKLERİ MEYVEYE DÖNÜYORLAR

Bu yıl ağaçlar.net sitesinde tanıştığım Tekin Bey'in gönderdiği tohumlardan çimlendirdiklerimle ilk defa cherry domates yetiştirmeye çalışıyorum. Üzerlerindeki çiçek sayılarını görünce tıpkı pembelerin tadına ilk baktığım andaki gibi bir hayli hayıflandım şimdiye kadar neden

denemedim diye. Birtek çiçek salkımında abarttığımı düşünebilirsiniz ancak en az 40 adet çiçek var ve sırayla önce açıp sonra minik birer domatese dönüşüyorlar.
Fidelerin şu anki boyları 35cm civarı ve azda olsa ipe sarılmaya başladılar.
Pembe ve diğer kırmızı domateslerimde henüz meyveye dönen çiçek olmadığı için normal sulamaya şimdilik sadece cherry domateslerde geçiyorum. Fideler bahçeye geçtiği günden bu yana doyasıya suyla tanışmadılar, arada birkaç tanesi suya olan ihtiyacını bağırmaya başlayınca dip kısmına yarım tas su verdim. Üzerinde çiçek olmayan fide olmadığı için düzenli sulamaya iki hafta sonra geçmiş olurum. Günlerdir gelip geçtiği halde damlalarını bırakmayan bulutlar nihayet dün geceden bu yana içlerini dökmeye başladılar.
Yağmurla birlikte sert lodosta bekliyorduk neyse ki gelmedi. Ne kadar doğru bilmiyorum ancak yağmurun ardından sıkı bir yaprakbiti akını yaşabileceğimiz söyleniyor, şimdiden önlem olarak buradaki doğal tariflerden (8nci tarif) fidelerin yere değen alt yapraklarını alıp bir kovada ince ince doğradıktan sonra üzerlerini örtecek miktarda su koydum ve beklemeye aldım. Güneş tekrar kendini gösterdiğinde bahçeye gelmeye kalkan yaprakbitlerine karşı hazırlıklığımız tamamdır.
Çileklerimizde ardı ardına kızarmaya başladılar, kokuları pazarda manavda satılanlardan daha iyi ancak lezzet bakımından büyük bir üstünlükleri yok maalesef. Bulduğum bir miktar samanla meyvelerin toprakla irtibatını kestim kesmesine ama pek içime sinmedi. Sulamaya bağlı olarak samanların alt kısmında çürüme ve mantar üremesi olmasından çekiniyorum.

5 yorum:

Rasim Karavana dedi ki...

seneye bende chery tohumlarından istiyorum. ayrıca bir dahaki sene için benimde size farklı türlerden tohum sürprizlerim olacak inşaallah:) henüz kesinleşmediği için söz veremiyorum.

PDA Birol dedi ki...

Ne demek Rasim Bey bendeki tohumların yarısı sizindir. Büyütebilirsem birkaç kökte süs patlıcanım var isterseniz onlardan da ayırabilirim.

Rasim Karavana dedi ki...

teşekkür ederim Birol bey, 10 m2 yere ne ekeceğimi şaşırdım. patlıcanlar gerçekten muthiş sanki yumurta gibi. bu sene siz bir tecrübe edinde seneye kısmet olursa bende ekmek isterim.

Rasim Karavana dedi ki...

birol bey meyveler gözüktükten sonra düzenli sulama aralığı nedir. ben haftada bir kez suluyorum. doğrumu sizce

PDA Birol dedi ki...

Rasim bey havalar sıcak gittiği için ben sulamayı 4 yada 5 günde bir yapmayı planlıyorum.