Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

26 Mayıs 2009 Salı

İPLER TAMAMLANDI

Dün akşam üzeri başladığım hazırlık bu akşam bitti. Fidler sarıldıkça iplerin zarar vermemesi için bir miktar gevşek bıraktım. Artık gerekli olan tek şey zaman ve iplerdeki dayanma gücü. Fideler boylandıkça benim de yardımımla sarmaşık gibi sarılacaklar. Elimde fazla miktarda ip arttığı için herhangi biri koptuğunda zaman geçirmeden diğerlerine takviye yapma şansım var. Umarım gerek kalmaz.

Buda dün bahsettiğim rüzgara karşı önlem olarak yaptığım saz duvarın şu anki hali. Yanlara yaklaşık 1,5 metre daha ekleme yapmam gerekiyor ama elimde saz kalmadığı için şimdilik beklemede kalacak. Rüzgarda komple düşmemesi için sazların dibine ince bir karık açıp sulayarak toprağa batmalarını sağladım, önlerinde 30cm kadar yere çakılı tahtadan bir destek ve arka yüzde de iple yere çakılı demire bağlılar.

Fasülyelerde bu yıl şanssız başlamıştı, ilk ektiklerimde sağlıklı çimlenme %25 lerde kaldı. Bazıları hiç çıkmadan toprakta çürüdü bazılarıda içlerinde karnını fazlasıyla doyurmuş birer kurtla çıktılar. İkinci ekimde başarı sağlandı hatta ilk ekim gözönünde tutularak yapılan sık ekim sonucu fazla fide olunca aralardan seyreltmelere başladım. Birkaç siteden aldığım bilgilerle (ki tam tersini bildiğimi sanıyormuşum) sulama konusunda domatesteki gibi cimrilik yapıyorum. Haftada bir kere o da az miktarda su veriyorum. Fasülye gibi baklagiller toprakta fazla azot bıraktığı için gelecek yıl buraya domates dikmeyi planlıyorum.
Çileklerim artık olgunlaşmaya başladılar. Birdem'in bahçedeki yeni gözdeleri oldular. Şimdilik domateslerin papucu dama atıldı. Meyvelerin zarar görmesini önlemek için biraz saman bularak altlarına yaymam ve meyvelerin toprakla olan temasını kesmem gerekiyor.

4 yorum:

Rasim Karavana dedi ki...

elinize sağlık Birol Bey, sulama ile ilgili mailinizi blogunuzdada yayınlarmısınız. benim pda arama motorunda sizin blogdada arama yapıyor. biliyorsunuz mailler çabuk unutuluyor veya siliniyor.

nalan dedi ki...

biz de domateslerden sonra fasulye ve bamya işine merak saldık. fasulyelere de sulama konusunda cimri olmak gerekiyor,doğru anlamışım değil mi? birdem'in gözlerinden öpüyorum.

PDA Birol dedi ki...

Rasim Bey verdiğiniz fikir üzerine teorik bilgilere kolay ulaşabilmek amacıyla ikinci bir blog açarak burada bağlantılar verdim. Sağ alt kısımda Lüzumlu bilgiler kısmından ulaşılabilir.

PDA Birol dedi ki...

Nalan Hanım doğrudur. Ben fasülye su ister biliyordum ancak nette tarım siteleri fasülye konusunda şöyle diyor: İlk fasulye meyveleri görülünceye kadar mümkün olduğunca sulamadan kaçınılmalıdır. Fasulyeler ilk meyve vermeye kadar hassas bir bünyeye sahiptir. Fazla su bitkilerde hemen sararma ve büyümede duraklama yaratır. Bu devrelerde hava şartlarının etkisi ile mutlaka su vermek gerektiği taktirde fazla olmamak koşuluyla bir iki defa sulama yapmak gerekir.
Birdem'de ellerinizden öpüyor.