Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

8 Temmuz 2008 Salı

SON DURUM

Son resimlerden bu yana neredeyse iki hafta geçti. 4 günde bir sulama yapıyorum artık.Sıcakların artmasıyla birlikte yeni çiçeklerde bir miktar kuruma mevcut. Filizlerin uzaması ve yeni çiçek tomurcuklarının oluşması devam ediyor.Meyvaya dönen çiçekler irileşmeyi sürdürüyorlar. Komşu bahçelerde normal domatesler kızarmaya başladılar ancak benim pembeler geçen seneki inatlarını sürdürüp yeşil kalmakta ısrar ediyorlar. Her sabah bir parça renk değişimi olmuştur ümidiyle bahçeye gidiyorum ama bugün de hiçbir değişim yok. Bu durum bir yandan beni sevindirmiyor da değil hani :) Onlar yeşil durdukça sanırım daha da irileşecekler. Kabaca bir hesapla sadece şu an üstlerinde olan domatesler sanırım 20kg'dan aşağı gelmez. Salatalıklarım istediğim kadar güzel olmadılar bunda danaburnu zararları ve alt dallarda henüz büyümeye başlayanlara dadanan bir kaplumbağanın etkisi büyük oldu. Yinede onlara verdiğim emekler sabah kahvaltıda dalından kopmuş kıtır kıtır salatalıkların tadına değerdi. Fasülyelerden dün akşamüstü üçüncü defa topladım her hasatta yarım kilonun biraz üstünde ürün alıyorum ki bu da yetiyor. Biberlerim ben sevmesemde eşim ve kızım için boylarına oranla gayet bonkör davranıyorlar ve son olarak patlıcanlar daha önce sanırım onlardan hiç bahsetmedim. Bu yıl onlarda yüzümü güldürecek gibi duruyor, şu an 7-8 adet büyüyen ve onlarca yeni açan veya tomurcuk durumunda çiçek var.

0 yorum: