Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

4 Ağustos 2007 Cumartesi

NİHAYET KIZARIYORLAR


En başından beri merakla beklediğim kızarmalar nihayet başladı. Başladı diyorum ama 2 domatesim kopartılacak kadar kızarmış durumda ama şu ana kadar kıyıp kopartamadım.

Bu pembelerim her ne kadar diğer kırmızı domateslerle aynı irilikte olsalarda kendi nesline göre küçük sayılabilir. Altta görünen seneye tohumluk ayrıldı, üsttekide birkaç güne kadar kızımın kahvaltısına katkı sağlayacak.


Buda diğerlerine göre bir hayli iri olan diğer fidedeki pembem, hani hastalık korkusuyla lekelenen domatesin kopartılıp atıldığı fide. Henüz yeni pembeleşiyor kardeşide yavaş yavaş başlamış. Bir ara yerlerinden o kadar mutlular ki kopartılmamak için pembeleşmekten vazgeçtiler sonsuza kadar yeşil kalacaklar sanmaya başlamıştım :)) Üçlü grup olanlarda aynı fidemin mahsülü, onlarda pembeleşmeye karar vermişler. Bugün ilk defa sularını kızım verdi tabii benim gözetimimde. Bu hafta saat 16.00 , 24.00 arası çalıştığım için sulamayı gündüz saatinde yapmak zorunda kaldım.

Başlanmışken Mersinli pembelerden bahsetmeden olmaz. Domatesler büyümeye başladılar, şekil itibariyle bazıları bohça şeklinde bazıları normal yuvarlak domatese benziyorlar. Yalnız bir fidedeki domateslerde dip kısımlarda çürüme farkettim hepsi kopartılıp bahçe dışına atıldı. Diğerlerinde herhangi birşey yok. Koparttığım sürgünlerden köklenen 4 fidenin sadece 1 tanesini kendim ekip gerisini arkadaşa vermiştim. O fideminde resmini yükleyeyim topraktan yüksekliği henüz bir karış bile değil ama üzerinde 1 adet pembe taşıyor












0 yorum: