Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

29 Temmuz 2009 Çarşamba

REKOR ŞİMDİLİK BİZİM TOMBUL'DA

Dalında resmini çekipte adını ''tombul'' koyduğumuz pembe nihayet bugün koparılarak tartıma gitti. Metin Beyin 864 gramını geçeceğimizi sanmıyorduk ancak yinede yakın bir sonuç bekliyorduk. Pembemizi tartıya koyduğumuzda gördüğümüz sonuç hem bizi hem de tartımı yaptığımız marketteki arkadaşı bir hayli şaşırttı. Pembe domates o kadar azalmış ve tanımayan o kadar çok insan varki arkadaşın ilk tepkisi ''hormonlu mu?'' sorusu oldu. Kısaca hormon olmadığını bu domatesin doğal yapısının bu şekilde iri olduğundan, PDA'dan bahsedip dilerse internette bu domates ve grubumuz hakkında pekçok bilgiye ulaşabileceğini anlatıp ayrıldım. Bu arada resimde de görüldüğü üzere tombul'umuz tam 1160 gram geldi :)

18 yorum:

nalan dedi ki...

tombul pek hafif bir tarif olmuş :)
maşallah. Bandırma'nın havası suyu pek iyi gelmiş :)

Ayten Yıldırım dedi ki...

Muhteşem görünüyor :)

tebrik ediyorum Birol bey. Bu saksıda yetişmemiştir herhalde dimi sanıyorum bahçede yetişmiştir.
tekrar tebrik ediyorum afiyet olsun.

FY dedi ki...

Harika gözüküyor. Tebrikler.

tulina dedi ki...

Birol bey tebrikler, masallah pembeye, afiyet olsun.
Bu yil pembelerimde yasadigim husranin uzuntusunu PDA dostlarindan gelen guzel haberler sevince donusturdu.

dokuzuncubulut dedi ki...

Sizi tebrik ediyorum. Ellerinize, emeğinize sağlık. Ben bu sene Bozcaada'dan bulup aldığım pembelerle yetineceğim sanırım. Umarım diğer arkadaşlarımızda böyle güzel rekorlar kırarlar.

YEŞİM dedi ki...

Tebrikler :)))Harika görünüyor pembiş hanım!Bu kadar çok özen ve emeğinizin sonucunun rekor kıran bir ödül olarak size geri dönmesine çok sevindim.Kendi rekorlarınızı tekrar tekrar kırmanız dileklerimle...
Sevgiyle kalın
Yeşim Güriş

Tijen dedi ki...

Yemelere kıyamamışsınızdır bu güzelliği! Ne mutlu size. Benim pembeler de büyüyor bahçede. Tam olgunlaşamadan koparıyorum mecburen, toprağa değdiği yerden çürümeye başlıyor. Ne mutluluk onları koparıp yemek.

Rasim Karavana dedi ki...

birol bey çıtayı çok yükselttiniz. ayıp ama bu kadar da olmazki :)tebrikler bu rekor size yakıştı doğrusu.

PDA Birol dedi ki...

Tebrik ve iyi dilekleriniz için hepinize teşekkür eder, her üyemizin daha da büyük pembeleri dalından koparma mutluluğunu yaşamasını dilerim.

pervin bulgulu dedi ki...

Birol bey tebrikler gerçekten çıtayı çok yükselttiniz size yaklaşmayı umarım başarabilirim.Afiyet olsun.Pervin

Dilek06 dedi ki...

Ne diyeyim kıskançlıktan karnıma ağrılar girdi :)) Darısı benim kızlarımın başına..

Pembe Tatlar dedi ki...

Tombul maşallah tombulmuş:))
Tebrik ederim canım...

A.T. dedi ki...

Size de böylesini yetiştirmek yakışırdı zaten! Kutluyoruz...
Sevgi ve Saygılarımızla...

Mehmet - Avniye
T a n s u ğ

nalan dedi ki...

bu tombulun tohumları ne oldu?
fideler var mı?
taşınmıştınız, bahçe veya hiç olmadı küçücük bir toprak var mı?

PDA Birol dedi ki...

Tombulun tohumları çimlendi ve bahçeye alınacak boydalar. İşyerinde yine tohumluk ekilecek, Evde bahçe var ev sahibem ekiyor bana da bir köşe düşer diye umuyorum.
Olmazsa balkon var 50 metre kadar saksıları dizeriz artık :)

nalan dedi ki...

sevindim.
siz ucundan kenarından yer açarsınız kendinize bahçede.
artık yeni şampiyonlara kısmet.
birdem'in gözlerinden öpüyorum.

PDA Birol dedi ki...

Birdem'de ellerinizden öpüyor.

Adsız dedi ki...

merhaba
Ben Ordu dan Zeynep
Tebrik ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.
Biryerlerde hala böyle güzelliklerle uğraşan birini öğrenmek beni heyecenlandırdı.Bir zamanlar bende 800 gr.dan fazla olan pembe domates (giresun domatesi)yetiştirdim.kullanılmamış toprakla (kazı toprağı) ve suni gübre kullanmadan.Sadece dikerken dogal gübreyle diktim ve suladım.Birde dibine paslı çivi koydum.domatesin demire ihtiyacı oluyormuş onun için...Tek bir kökü kocaman ağaç gibi oldu ve domatesleride kocaman oldu.
Doğallıktan yana olanların her zaman yanındayım,gönülden destekliyorum.