Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

25 Mayıs 2009 Pazartesi

İPE ALMA HAZIRLIĞI TAMAM GİBİ

Geçen yıl sezon sonuna doğru esen sert rüzgarlar pembelere destek olan sazları kırmış bitkiler oldukça hasar görmüştü. Bu yıl başka bir yol denemeye karar verdim, domates yetiştirilen seralarda gördüğüm sistemi örnek alarak bahçeye 2 tane 2 metreden uzun ''T'' direk yerleştirip fide sıralarına paralel çamaşır ipleri gerdim. Her fidenin yanına yaklaşık 40cm lik demir çubuklar çakıp bu çubuklardan yukarıdaki ipe domateslerin sarılacağı paket iplerinden gerdim. Kullanılan ipler naylon olduğu için düğüm açılmalarına önlem olarak düğüm sayısını arttırdım ancak bu iş göründüğü kadar kolay değildi zira düğümleri sıkmaktan şu an bile parmaklarım ağrıyor. Henüz bütün fidelerde işlem bitmedi yarın tamamlanır. Fideler bahçeye geçtiğinden bu yana su vermedim havalar fazla sıcak gittiği için yarın ilk ve son kez (minik domatesler görünene kadar) sulamayı düşünüyorum. Bulunduğum mevkide rüzgar yıl boyu devam ettiğinden bir şekilde önüne geçmem gerekiyor geçtiğimiz haftasonu esen rüzgarlardan çilekleri resimde görünen çuvaldan setle korudum. İleride bir hayli boylanacak domatesler için fırsat buldukça Erdek/Bandırma arasındaki deniz kenarından uzun sazlar kesip bahçenin kuzey cephesine rüzgarlık yapmaya çalışıyorum. Tamamlandığında sazdan duvarımında resmini eklerim şimdilik pek birşeye benzemiyor.

2 yorum:

nalan dedi ki...

Düzenek gayet güzel olmuş. Yere çakılan malzeme inşallah Bandırma'nın o ünlü rüzgarına dayanır. Salatalıkları ipe almıyor musunuz peki ?

PDA Birol dedi ki...

Yere çakılan malzeme paslanmaya karşı çok dirençli galvanizli 4mm lik köşebent yani Bandırma rüzgarı bile yıkamaz :) Salatalıklarım henüz yeni sürgüne kalkıyorlar uygun bir zamanda sazlardan düzenek yapacağım.