Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

28 Ağustos 2008 Perşembe

2009 İÇİN TOHUMLAR

2008 sezonu benim için gerçekten iyi bir sezon oldu. Hem ben hemde pembelerin tadını merak eden arkadaşlar meraklarını giderdi. Ağustos ayının sıcakları pembelerin çiçekleri için biraz ağır gelmiş olacakki kuruyan çiçek sayısı bir hayli çoğaldı. Boy olarakta kenarlarına diktiğim sırıkları bir hayli geçmiş durumdalar ve sürgünler artık eğilmeye başladılar. Tepelerini alarak alttan yeni verimli sürgün verirlermi bilmiyorum ama sanırım denemekten başka çarede yok.

Bu arada bunlar bu yıl aldığım tohumlar poşette olduğundan fazla görünüyorlar ama tam bir su bardağı dolusu tohum var. Domateslerden ayırdığım tohumları bir gün kadar su şişesinde bekleterek iyice yumuşamalarını sağladıktan sonra şişeyi bir miktar sallayarak tohumların etli kısımdan tamamen ayrılmalarını sağlıyorum. Şişeye bir kaç defa su doldurup boşaltarak tohumların şişede kalmasını, diğer artık kısımların temizlenmesini sağlıyorum. Tohumlar gelecek yıl grupta ihtiyacı olan dostlara dağılacağı için küçük çaplı bir kalite denemesi yaparak 4 adet tohumu evdeki bir
saksıya ektim. 4 te 4 başarılı çimlenme tohumları gönül rahatlığıyla gönderebileceğimi gösterdi.

0 yorum: