Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

30 Temmuz 2008 Çarşamba

VE İKİNCİ HASAT

Pembeleşmiş domatesleri toplayalı henüz iki gün geçmesine rağmen bugün benim dâhi beklemediğim bir şekilde bahçede pembeleşmiş yeni domateslerle karşılandım. Resimdekiler bugün öğleden sonra toplananlar. Biraz önce sulamayıda yaptım. İlk parti toplananlardan dört tanesi önce gelecek sene için gereken tohumları sağladılar sonra da öğlen yemeğinde masaya renk kattılar. Bu pembeler konusunda şikayetim de yok değil ama kızım sofrada pembe domates olunca neredeyse domates hariç hiçbirşeye el değdirmiyor. Domatesi hep çok severdi ama pembelere karşı aşırı bir zaafı var:)

Sadece dört adet domatesin verdiği tohumlara bakınca tohum konusunda nasıl oluyorda bu memleket dışa bağımlı hale geliyor anlamak mümkün değil. Resimlerde seyrek görünen tohumlar dün , daha sık duranlar bugün aldıklarım. Geçen seneki üzücü durumun bir daha tekrarlanmaması için azami ilgi görecekler. Birkaç inatçı fidedeki tohumluk için ayrılan domatesler inatlarından vazgeçip pembeleşince tohum sayısı bir hayli artmış olacak. Düşünüyorum da seneye kimbilir hangi balkonlarda canlanacaklar ve benim bugün yaşadığım mutluluğu başka dostlara yaşatmaya çalışacaklar.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba Birol bey;
tohumlardan sadece benim geçtiğimiz sene annem ile pazardan rastlantı sonucu edindiğimiz pembe domateslerden aldığım tohumlar pembe domates olarak yetiştiler PDA ddan aldığım domatesler neden bilemiyorum pembe domatese benzemiyorlar kırmızı ve sert kabuklu çıktılar :(
mümkünse ben sizin tohumlardan da edinmek isterim
pazardan alıp tohumnlarını ektiğim ve ürün veren pembe domateslerimden de tohumlar aldım ama emin olmak istiyorum
sevgiler