Endüstriyel tarıma yenik düşmüş, çok az bulunan leziz "pembe domates"in doğal yöntemlerle çoğalması düşüyle, bir İstanbul apartmanında Avniye ve Mehmet Tansuğ'un başlatıp, dostlarına yaydığı "evde yetiştirme serüvenleri"nin kısa sürede tüm yurda yayılmasıyla ülke çapında 1500 üye sayısını aşmış sosyal bir ağdır.
Cool
PEMBE DOMATES AĞI

15 Nisan 2009 Çarşamba

TOHUMLAR ÇİMLENDİ DE BÜYÜYORLAR

Havalar ısınmaya başladığı için çimlendirme işini dışarıda yapmaya karar verdim. Bahçede tohumları çapaladığım toprağın üzerine serpip üstlerini yanık koyun gübresiyle örttüm. Budanan ağaç dalları yardımıyla bir parça naylonla küçük bir sera yapıp tohumları çimlenmeleri için bıraktım. Çok vakit geçmeden çimlendiler ve ikinci yaprakları görünmeye başladı, ne yazık ki naylonu sökmeden resim çekme şansım yok. Aşırı sıcaktan yanmamaları için üst tarafta 3 e 5 cm uzunluğunda dikdörtgen şeklinde havalanma deliği açtım.
Geçen yıl işyerinde yetiştirdiğim domateslerin tohumlarını dondurma kasesinde ve 2,5 litrelik pet şişede ekmiştim onlar bir hayli büyüdüler. Pet şişede sadece koyun gübresi dondurma kasesinde ise toprakla karışık gübre kullandım. Şişede olanlar daha uzun boylu olmalarına karşı kasede olanlar bana daha sağlıklı gibi geliyorlar. Sadece gübre içinde olanlar gübrenin su tutmasından sanırım aşırı boylandılar. Kırmızı çizgilerle belirlediğim alan çimlenmeden sonra eklenen kısım. Artık suyu tamamen kestim sayılır.Öğleden sonraları güneş alan pencere kenarında duruyorlar.

2 yorum:

nalan dedi ki...

ellerinize sağlık. bunlar yakında bahçeye gidecek kadar olmuşlar nerdeyse.şişedekilerin köklerini nasıl birbirinden ayırdığınızı da bize sonra anlatmayı unutmayın :)

PDA Birol dedi ki...

Teşekkür ederim. Şişede sadece gübre olduğu için biraz silkeleyince döküleceğini umuyorum.